KALİTELİ İŞ YÖNETİM SÜREÇLERİ İÇİN SAP QM

SAP Kalite Yönetimi (QM) modülü, işletmelerin tüm süreçlerini yüksek kalitede yürütmelerini sağlar. SAP QM modülü , satın alma, satış ve üretim süreçleri ile entegre çalışır. Mal girişi, mal çıkışı, üretim öncesi, üretim esnası ve üretim sonrası gibi ana süreçler SAP QM modülü ile kalite bakımından kontrol altına alınır. Sağladığı geniş fonksiyonlar sayesinde kalite yönetimi modülü tüm kalite süreçlerini detaylı bir şekilde yürütebilir.

SAP Kalite Yönetimi (QM) ile resmi evraklar ve şirket içi kontrol evrakları, sistem içinde muhafaza ve takip edilir. Raporlarla sunulan, temel kalite kontrol istatistikleri, müşteri şikayetleri, sertifikalar, denetleme faaliyetleri, üretim içi hatalar ile gelecekte ortaya çıkabilecek hatalar önlenir.

SAP QM Modülünün Fonksiyonları

Mal girişi, mal çıkışı ve üretimdeki kalite kontrol işlemlerinin yönetiminde kullanılan kalite yönetim modülünün temel fonksiyonları şu şekilde kategorize edilebilir ;

  • Temel Kalite Kontrol Verileri
  • Satın almada Kalite Kontrol
  • Numune Kontrolleri
  • Üretimde (In-proses) Kalite Kontrol
  • Fason İmalatta Kalite Kontrol
  • Üretim Sonunda (Final) Kalite Kontrol
  • Sevkiyatta Kalite Kontrol
  • İadelerde Kalite Kontrol
  • Sertifika Kontrolleri
  • Seri üretimde kontroller
  • Kalibrasyona ait Kontroller
  • Tekrarlanan Kontroller (Raf Ömürlü malzemeler)
  • Stabilite Etüdleri
  • Diğer Kontroller
  • İstatistiksel Kalite Kontrol (SPC), Diyagramlar-Kontrol Grafikleri
  • Denetim Yönetimi

SAP’nin içerisinde kalite, sadece kontrol tanımlarından ibaret değildir. Bunlardan ayrı olarak, kalite yönetim sistemi içerisinde takip edilen bir kısım evraklar, kalite bildirimleri vasıtasıyla SAP’nin QM modülü tarafından yönetilebilir. Bu anlamda çeşitli istatistikler elde edilebilir. Bildirimler vasıtası ile takip edilebilecek süreçlere aşağıdaki liste örnek olarak verilebilir;

  • Satıcı Hataları
  • Üretim içi hatalar (Hata türü – Hata Yeri Analizleri),
  • İç Uygunsuzluklar,
  • Müşteri Şikayetleri
  • Altı Sigma
  • 5S
  • Ürün Performans Raporlaması
  • APQP
  • Çevre Bildirimleri
  • Denetleme Faaliyetleri

 

SAP QM Modülü Hangi Modüllerle Entegre Çalışır?

CO (Control Accounting): Kalite ilişkili maliyetler (Uygunsuzluk maliyetleri, hata önleme maliyetleri, QM siparişi).
MM (Materials Management): Envanter yönetimi (Kalite kontrol ilişkili stoklar, kalite kontrol için hareket türlerinin aktivasyonu, kullanım kararı ile stok hareketleri) ve satın alma (tedarikçi değerlendirmesi, giriş kontrolleri, denetimler, sertifikalar, kalite bilgi kaydı).
PP (Production Planning): Süreç içi kontroller (Kontrol noktalarında, üretim esnasında ve sonrasında yapılan kontrollerdir.), istatistiksel süreç kontrol (SPC) ve üretimde verimliliğin değerlendirilmesi analizi, batch yönetimi.
SD (Sales and Distribution): Satış öncesi yapılan son kontroller, gönderilen sertifikalar, müşteri iadelerinin takibi, müşteriye özgü kontrol gereksinimleri.
PM (Plant Maintenance): Kalibrasyonlar, seri numarası yönetimi, kestirimci bakım ve doğrulama.
CRM (Customer Relationship Management): Müşterilerden gelen kalite bildirimleri ve şikayetleri.

Kalite Yönetim Sistemlerinin Kuruluşunda Önemli Noktalar

İşletmelere kalite yönetim sistemleri kurulurken, piyasa ihtiyaçlarına, işletmedeki faaliyet süreçlerine ve SAP QM işlevlerinin diğer uygulamalarla entegrasyonuna dikkat etmek gerekir. Şirketlerin kalite yönetim sistemlerinde, sektörlerine bağlı olarak farklı talepler söz konusu olabilir . VDA (Alman Motor Sanayi Federasyonu), FDA (US Gıda ve İlaç Yönetimi) ve GMP (İyi Üretim Teknikleri) farklı kalite yönetim talepleri olan sektörlere örnek olarak gösterilebilir. Diğer taraftan kalite yönetim süreçleri ve sistemlerinin yönetiminde kalite standartları olan  ISO 9000, QS 9000 gibi kalite yönetim sistemlerine ilişkin standartların da düşünülmesi gerekir.

SAP QM  modülünün diğer bileşenlerde kullanımı, SAP sisteminde yapılan müşteriye özgü ayarlara bağlıdır. SAP QM , entegre olduğu MM (Malzeme Yönetimi), SD (Satış ve Dağıtım) ve PP (Üretim Planlama) gibi modüllerle birlikte ISO 9000 standartlarında belirtilen ve bir işletmenin kalite yönetim sistemi için ihtiyaç duyduğu en önemli bileşenleri sunmaktadır.
Kalite Yönetimi Modülü içerisinde aşağıdaki bileşenler mevcuttur:

  • Kalite Planlama
  • Kalite Kontrol
  • Kalite Sağlama
  • Kalite Sertifikaları
  • Kalite Bildirimleri
  • Test Ekipmanları Yönetimi

Kalite yönetimi şirketler için büyük önem taşıyor. İş süreçlerinin kalite standartlarına göre doğru yönetimi, en kaliteli şekilde çıktılar elde edilmesini sağlıyor ve müşteri memnuniyetini arttırıyor. SAP QM, bu noktada gerek SAP’nin küresel çapta güvenilirliği, gerek QM modülünün uçtan uca kaliteli yönetilen iş süreçleri sağlamasıyla işletmeler için doğru bir tercih.

Detaylı bilgi için bize ulaşın

 

Mert Özyılmaz

Uygulama Danışmanı

 

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

 

2018-01-15T17:53:54+00:00