UĞUR SOĞUTMA BAYİLERİNDE DAHA KOLAY, ESNEK ve HIZLI SÜREÇLER
Türkiye’nin lider soğutucu markası Uğur Soğutma’nın Bilgi Sistemleri Grup Yöneticisi Emre Çiftçi ile, Uğur Soğutma’nın Türkiye’nin tüm bölgelerinde bir çok ilde gerçekleştirmekte olduğu ve bayileri için kullanımını planladıkları bayi yönetim sisteminin lansmanının da yapıldığı “Geleceği birlikte planlıyoruz” çalıştayında konuştuk.
Tüm bilgi sistemleri kurumsal kaynak planlama alt yapısını SAP üzerinde konumlandıran Uğur Soğutma’nın, bayilerini entegre bir sisteme geçirmek için yaklaşık 2 yıldır araştırma yaptığını belirten Çiftçi, karar verme noktasına kadar gözlemledikleri bayi sorunlarını ve sistem tercihlerindeki önemli etkenleri anlattı.
Bayilerinin ortak sorunlarının; donanım, yazılım ve yazılım destek yatırımı yaptıkları halde karşılığını alamamış olmaları ve Uğur Soğutma sistemleriyle entegre çalışamamaları yönünde olduğunu belirten Çiftçi, sözlerine şöyle devam etti:
“Bayilerimizin bir sistem kullanabilmek için donanım, bayi çalışanı kadar dizüstü ve masaüstü bilgisayar donanım yatırımı, işletim sistemi yatırımı, satış ve muhasebe için ayrı program yatırımı, aldıkları yazılımların lisans yenileme bedelleri, destek anlaşması bedelleri gibi bir çok farklı maliyetleri oluyor. Beklentileri karşılanmıyor ve bu kez de yazılım danışmanı adam gün maliyetleri karşılarına çıkıyor. Bunun yanında dijital tehditlerden dolayı güvenlik yazılımlarına ihtiyaç duyuluyor. En azından bir antivirüs programını satın almaları gerekiyor. Bunlar bayilerimizin maliyetlerini arttıran etkenler.
Öte yandan bayilerimizin kendi sistemleri veya kayıtları ile Uğur Soğutma sistemine entegrasyonu ile ilgili de önemli sıkıntıları var. Bunların başında satış sonrası hizmetler portalımıza satış sonrası elle giriş yaptıkları montaj ve nakliye talepleri geliyor. Bayilerimiz, satış yaptıklarında her ürün için montaj ve nakliye taleplerini de ayrıca oluşturmak durumunda kalıyorlar. Bu sistemle, bu sorun ortadan kalkıyor ve artık satış kalemi kadar montaj ve nakliye talebi otomatik olarak Satış Sonrası Hizmetler portalımızda oluşuyor. Yine aynı şekilde diğer bazı muhtelif bayi iş süreçlerinin Uğur sistemlerine entegrasyonu noktasında da zaman ve operatör maliyetleri oluyor.“
Bu noktada bir diğer sıkıntınında bayileride ilgilendiren veri güncellemeleri ve yönetiminde bayiler ile farklı sistemler kullanımı nedeniyle elle veri besleme yapılması olduğunu belirten Çiftçi, ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim Sistemi sayesinde artık Uğur Soğutma sistemlerinde gerçekleştirilen ürün bilgisi, fiyat listesi veri güncellemelerinin, irsaliye bilgi akışlarının Uğur ve bayileri arasında otomatik entegrasyon ile akacağını, bununda bayiler için ciddi bir zaman maliyeti kazancı olduğunu belirtti. Yeni bayi yönetim sistemiyle birlikte bayilerin kendi sistemlerinde yaşadıkları muhasebe devir işlemleriyle ilgili de tüm sorunları ortadan kaldırdıklarını ve artık devir fonksiyonlarının otomatik işleyeceğinin altını çizen Çiftçi, bayi yönetim sistemi alt yapısı için neden ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim Sistemi’ni neden tercih ettiklerini şöyle açıklıyor:
“Bayilerimiz uygun maliyetle SAP teknolojisine sahip olacaklar.”
“Yaptığımız bayi anketleri, ihtiyaçları belirlemek için gerçekleştirdiğimiz bayi ziyaretleri sonucunda bayilerimizin ihtiyaçlarını gözlemledik ve bayilerimiz ve bizim için en uygun çözümün ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim Sistemi olduğuna karar verdik. Bu yapı üzerinde entegrasyon algoritmamızı kurgulamayı ve bayi operasyonlarını konumlandırmayı uygun gördük. Bu sistemde donanım yatırımı yok, kurulum yok ve sistem Uğur’un tüm SAP sistemleriyle entegre çalışıyor. ARETE’ nin sunduğu bayi yönetim sisteminin kolay kullanımı, SAP ile hazır entegrasyonu, bir paket yazılım değil geliştirilebilir bir bulut yazılım olması, 7/24 desteği bayilerimiz için bu sistemi tercih etmemizdeki önemli etkenler. Biz bir çok yazılımı inceledik, ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim Sistemi’nin gerçekten önemli ve büyük farkları var. Bayilerimiz bu sistemle büyük lisans maliyetlerinden kurtulacak ve uygun maliyetle SAP teknolojisine sahip olacaklar.”
ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim Sistemi’nin yerleşik bir yazılım gibi demirbaşa girmediğini ve dolayısıyla bayilerin artık amortisman maliyetleriyle de uğraşmak zorunda kalmayacağını, bayilerin kendilerine sistemin bulut bilişimde olması nedeniyle sadece aylık hizmet faturası kesileceğini bu sayede bu maliyeti de giderleştirebilecek olmalarının önemli bir avantaj sağladığını belirten Çiftçi, sözlerini şöyle tamamladı:
“Biz Uğur Soğutma olarak, ARETE SAP Cloud Platform Bayi Yönetim sistemi sayesinde bayilerimizle ortak bir platformda çalışacağımız için çok heyecanlıyız. Bayi sistemimizin bizimle tamamen entegre çalışması bize önemli rekabet avantajları sunacak, ileride karşılıklı iş süreçlerimizi iyileştirebilmek adına daha esnek ve hızlı olabileceğiz.”
Röportaj: ARETE PR Ekibi