SAP Cloud Yolculuğunda Strateji ve İş Akışı

SAP Cloud ERP dönüşüm yolculuğundaki strajiler, analiz süreçleri ve genel düşünce yapısındaki değişikliklere adaptasyonun önemi günden güne artmakta. Implementasyon öncesindeki yeni nesil yaklaşımlar ve bu yolculuktaki SAP ile olan rol paylaşımımız, sürecin akışını en sağlıklı şekilde ilerletmemizi sağlayan faktörlerin başında gelmekte.

Bağlantılı şirketlerde; üstün üretkenlik, müşteri memnuniyeti ve gelir artışı görüldüğü istatistikler ile tespit edilmiş durumda. Bağlantılı ifadesiyle her yönden birbiri ile iletişim halinde olan iş kollarının oluşturulduğu bir yönetim tarzını ifade ediliyor. Orta ölçekli işletmelerde, departmanlar arasındaki veri paylaşımı, şeffaflığı her zaman bir üst noktaya taşımakta. Operasyonlarınızı verilerle besleyebilmek ve sürdürüleribilir kılmak ise SAP Cloud çözümlerinin önceliğidir.

SAP Cloud ERP çözümlerini yalnızca bir ürün, servis hizmeti gibi dikkate almak mümkün değil. Bu gelişimi, RISE with SAP başlığıyla, sıfırdan bir iş modeli olarak karşımıza çıkmasından da görebiliyoruz. Arka planda kalıyor ama en önemli noktalardan biri; şirketinizin, yönetim seviyesinden alt birimlere kadar bu düşünce yapısını, yani bulut algısını benimsemesi. Proje yönetim şeklinin SAP’ye özgü çevik Activate metodolijisinden, güncellemelerle devamlı inovasyonun sağlanmasına kadar geniş bir yelpaze bulunuyor. Bu yenilikler haliyle iş birimlerindeki çalışma şeklinin de iyileşmesini tetikliyor. İşbirliği içinde, devamlı kolaborasyonu benimsiyor. Standartlara uyum ise en çok üstünde durulan ve bizim de önceliklendirdiği bir konu. Çünkü, bulut düşünce yapısının ve anlayışının yapıtaşını oluşturuyor. Minimum özelleştirmeler ile standart süreçlere uyum sağlanıyor. En iyi uygulamalar ile, yani birçok farklı ülkede ve projede uygulanan, aynı sektörlerdeki en verimli süreçler baz alınarak standart süreçlere uyum gerçekleştiriliyor.

Analiz aşamasında, Best Practice’leri yönettiğimiz süreçlerle, ilk olarak DDA sırasında karşılaşıyoruz. DDA (Digital Discovery Assessment) SAP tarafından başlatılan bir aşama. Bu süreç sayesinde fit/gap analizi yaparak ilerleyebiliyoruz. Dolayısıyla kapsam da daha belirgin bir çerçevede oluşmuş oluyor. İlk adım olarak temelde cloud hizmetlerinin seçilmesinden başlıyor. CX (customer experience), Ariba (dijital satın alma ağı), BTP (geliştirmelerin side-by-side yapıldığı Business tech platform) gibi tamamlayıcı servis/ürün seçimlerini yapıyoruz. Entegrasyon gereksinimlerini girdiğimiz kendi çözümlerimiz ya da dış kaynak çözümler olarak sisteme entegre edilecek kalemleri de sisteme giriyoruz. GİB entegrasyonlu e-fatura, e-defter gibi çözümler de, banka entegrasyonlu e-ödeme, e-hesap özeti gibi çözümler de ihtiyaç dahilinde ise kapsama dahil ediliyor. Hangi ülkelerde kaç adet tüzellik olduğunu sisteme girerek lokalizasyon mevcudiyetini de sisteme giriyoruz.

Esas kapsam noktasında ise Scope Selection başlığı adı altında tüm iş kollarına dair başlıkları yer alıyor. İnsan kaynaklarından üretime, varlık yönetiminden servise kadar işletmenizde yer alabilecek aynı sektördeki her iş kolunu görebiliyoruz. Her başlık altında ilgili Best Practice eşleşmesi yer alıyor. İlgili Best Practice numarasına tıkladığımızda doğrudan bizi kapsamına yönlendiriyor. Detaylar kısmında yer alan; Process Flow’dan örnek iş akış diyagramına doğrudan erişebiliyoruz. Böylece, önerilen Best Practice’in mevcut sisteminize uygunluğunu ve işletmeniz özelinde sizi öne çıkaracak bir çözüm sunuyor mu teyit edebiliyoruz.Test scripten başlığından ise sistem erişiminden, rol yetkilendirmelerine kadar her bilginin yer aldığı dokümantasyona erişiyoruz. Ana verinin, işlemsel/operasyonel verilerin yönetim ve işleme süreçlerinin adım adım anlatıldığı bir rehber olarak dikkate alınabilir. Task tutorials içinde ise öğretici videolar yer almakta. Örneğin; bir ödeme XML dosyası oluşturup, bunu bir SFTP sunucusuna nasıl yükleneceğine dair kısa bir eğitim videosu yer alıyor. Kısacası DDA’in sunduğu kapsam ve erişim kolaylıkları sayesinde süreçlerinizi daha iyi analiz edebilir ve uyumluluğu daha yüksek noktalarda tutabilir hale geliyoruz.

Bu süreçlere bambaşka bir boyut kazandıran iş zekası araçlarını da göz önünde bulundurmak gerekir. Süreç yönetim platformu olan Signavio ile tüm iş süreçlerini hızlıca anlamlanlandırabiliyoruz. Anlamlı hale gelen veriler üzerinde iyileştirme ve dönüştürme yeteneğine sahip bu ürün ile süreç analizlerindeki darboğazlar kolaylıkla tespit edilebiliyor. Süreç tasarımları oluşturarak, iş kollarındaki iş akışlarını mükemmele taşıyabiliyorsunuz. Sunulan raporlar sayesinde sisteminizden alınan veriler, SAP müşteri veritabanındaki aynı endüstrideki müşteriler ile karşılaştırılıyor ve yeniden daha kapsamlı bir rapor sunuyor. Buradaki amaç kıyaslama değil, sistemin iyileştirme öneriminde bulunmasıdır. Dolayısıyla otomasyon potansiyellerinin en yüksek olduğu noktaları sunmakla kalmıyor, otomasyon modelleri hakkında da öneriler de bulunabiliyor.

SAP tarafındaki yaklaşım ve yükümlülükleri en açık bu şekilde aktarabiliriz. Bir sonraki yazımızda ise ARETE tarafındaki bulut düşünce yapısı ve implementasyon öncesi yaklaşımları aktaracağız.

Uzman kadromuz ve sektörel deneyimlerimiz ile sunduğumuz RISE with SAP hakkında daha fazla bilgi almak ve iletişime geçmek için tıklayın, ARETE farkıyla dijital dönüşüm yolculuğunuzda geleceğe ilk adımı adın.

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

Kaydet

 

Yazar: Evrim Doğanay Oymaner – ARETE İş Çözümleri Yöneticisi

 

2022-11-07T11:30:11+00:00